søndag 28. november 2010

Tålmodighetsdram – andre etappe

Tre måneder har gått siden jeg la en haug med hasselnøtter på sprit. Jeg har jevnlig tittet på glasset, vendt og lurt på hvordan brygget ville smake. Nå ville jeg endelig få en pekepinn på om dette er en suksess, eller en fiasko.

Fargen er det ingenting å si på. Drammen var hasselnøttbrun (så rart?!)

Smak og lukt var det jeg var mest spent. Allerede da jeg åpnet lokket kjente jeg lukten av hasselnøtt, og ikke bare det. Det smakte hasselnøtt også!

Totalinntrykk? Ikke himmelsk, men et godt utgangspunkt. Litt dvask, men samtidig litt stikkende? Den skal jo tross alt stå i minst fem måneder til. Håper lagringen gjør den litt rundere og mer spennende.

Ser for meg at en støyt med dette kan bli godt i en kopp kakao.


Siden det nærmer seg jul, tenkte jeg at neste drammeprosjekt måtte være litt julete. Kanskje noe av dette kan være til inspirasjon?

Flasken skal nå stå i minst fem måneder før den åpnes igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar